Εκπαιδευτικό σεμινάριο 6-7 Μαΐου 2017

 

Θέμα: «Σεξουαλική εκπαίδευση παιδιών και εφήβων με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος ή Νοητική Υστέρηση»
Εισηγητής: Νικόλαος Απτεσλής , Προιστάμενος Β’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης , Ειδικός Παιδαγωγός, Διδάκτωρ του τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.


Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς που ασχολούνται με την ειδική αγωγή και σε επαγγελματίες υγείας (εργοθεραπευτές, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, λογοθεραπευτές, παιδοψυχίατρους).

Ημερομηνίες : 6/5/17 και 7/5/17

Ώρες : 9:00 π.μ – 15:00 μ.μ
Τόπος: Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης Κτήριο 2 Καπνεργατών 9 ,Ξάνθη
Τηλ.: 25410. 29282 – 25410 26635
Τιμή: 80 ευρώ
Πληροφορίες : κ Παπαδημητρίου Γεωργία
Τηλέφωνα επικοινωνίας :2510226651, 6945265243,
e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Το σεμινάριο θα διεξαχθεί με περιορισμένο αριθμό συμμετεχόντων (μέχρι 30 άτομα) και θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας στις εγγραφές. Σε περίπτωση που οι συμμετοχές είναι περισσότερες, το σεμινάριο θα επαναληφθεί, σε ημερομηνίες που θα ανακοινωθούν στις αρχές Μαΐου 2017.

Πρόγραμμα Σεμιναρίου

Ημέρα 1η

9.00-11.00. Σεξουαλική εκπαίδευση-ορισμός, Σεξουαλική εκπαίδευση παιδιών με αυτισμό, Προγράμματα διδασκαλίας, Έφηβοι με ΔΑΦ, Τι γίνεται στη Ελλάδα.
11.00-11.20. Διάλλειμα –καφές.
11.20-12.45. Πότε πρέπει να ξεκινάει η σεξουαλική εκπαίδευση, Καταγραφή συμπεριφοράς (ιστορικό), Ακατάλληλη σεξουαλική συμπεριφορά(αυνανισμός), Κοινωνικοί κύκλοι.
12.45-13.00. Διάλλειμα –καφές
13.00-15.00. Θέματα εκπαίδευσης, Μελέτες περίπτωσης-ερωτήσεις.

Ημέρα 2η

9.00-11.00. Τρόποι που διδάσκουμε σεξουαλική εκπαίδευση, Εφαρμογή προγράμματος με οπτικοποίηση των θεμάτων μας, Θέματα εκπαίδευσης.
11.00-11.20. Διάλλειμα –καφές.
11.20-12.45. Κοινωνικές ιστορίες, Ο ρόλος του γονέα, Εκπαιδευτικοί ρεαλιστικοί στόχοι.
12.45-13.00. Διάλλειμα –καφές.
13.00-15.00. Θέματα πρακτικής εφαρμογής (μελέτες περίπτωσης)- ερωτήσεις-συζήτηση.

 

Παιχνίδι και Κοινωνική Αλληλεπίδραση - Κατανόηση και Έκφραση Συναισθημάτων στα παιδιά με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές

Επιστημονικό σεμινάριο

Καβάλα, 5 & 6 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2014

Ξενοδοχείο Galaxy

POSTER SEMINARIOΤα παιδιά με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές παρουσιάζουν δυσκολίες στο παιχνίδι, στην κοινωνική αλληλεπίδραση, στην επικοινωνία και στην κατανόηση και έκφραση συναισθημάτων. Αυτές οι δυσκολίες έχουν σημαντικές επιπτώσεις στην ποιότητα ζωής των παιδιών αυτών και των οικογενειών τους

Χρειάστηκε πολλά χρόνια για να αναγνωριστεί πως είναι απαραίτητη η διδασκαλία δεξιοτήτων παιχνιδιού, για να βοηθηθούν τα παιδιά με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές στο να αναπτύξουνποικίλες δεξιότητες κοινωνικής αλληλεπίδρασης και επικοινωνίας.

Την τελευταία δεκαετία υπάρχει επίσης πολύ γνώση για το πως μπορούμε να διδάξουμε κατανόηση και έκφραση συναισθημάτων ώστε το άτομο με αναπτυξιακή διαταραχή να μπορεί να έχει καλύτερη επικοινωνία με τους ανθρώπους γύρω του και καλύτερη επίγνωση των αναγκών του και των συναισθημάτων του. Η διδασκαλία των συναισθημάτων γίνεται με ποικίλους τρόπους κι ένας από αυτούς είναι και το παιχνίδι.

Στο πρώτο μέρος του σεμιναρίου, θα γίνει αναφορά στις δυσκολίες των παιδιών στο παιχνίδι και τα οφέλη που μπορεί να αποφέρει η διδασκαλία δεξιοτήτων παιχνιδιού. Ακόμη, θα παρουσιαστούν τα διάφορα είδη παιχνιδιού και οι δεξιότητες που έχουν τα παιδιά ανάλογα με το αναπτυξιακό στάδιο στο οποίο βρίσκονται. Τέλος, θα αναφερθούν τρόποι για την ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και κοινωνικής αλληλεπίδρασης μέσω παιχνιδιού, ποια είναι τα επίπεδα κοινωνικής αλληλεπίδρασης και πώς μπορεί να αναπτυχθεί το παιχνίδι με συνομηλίκους

Στο δεύτερο μέρος, θα παρουσιαστούν τρόποι και τεχνικές για το πώς να διδάξουμε στα παιδιά να κατανοούν εκφράσεις προσώπου, να εκφράζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους με κοινωνικά αποδεκτούς τρόπους, να κατανοούν την σύνδεση των συναισθημάτων με κοινωνικές καταστάσεις, να κατανοούν τη σύνδεση των πράξεων τους με τα συναισθήματα που προκαλούν στους άλλους, να μπορούν να διαχειρίζονται την εκτόνωση των συναισθημάτων τους και να αναπτύξουν τη συναισθηματική τους νοημοσύνη.