LOGO-EDUCATION-300

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΑΞΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Αγγελίδης Γιάννης – Εργοθεραπευτής SI

Παλληκαρίδης Χρήστος – Φυσικοθεραπευτής N.D.T. – P.N.F. - SI

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ

Παπαδημητρίου Γεωργία

Διήμερο σεμινάριο στην λογοθεραπευτική αξιολόγηση και θεραπευτική παρέμβαση κατά τη σχολική ηλικία

LOGO-EDUCATION-300

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το διήμερο σεμινάριο λογοπεδικής, που διοργάνωσε η Πρότυπη Θεραπευτική Μονάδα “Πράξις”, στα πλαίσια του Praxis Education, του προγράμματος διά βίου μάθησης και επιμόρφωσης που λειτουργεί παράλληλα με το θεραπευτικό πρόγραμμα της Μονάδας.
Το σεμινάριο διοργανώθηκε στην Ξάνθη, στο Motel Natassa, το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Απριλίου 2015 και απευθυνόταν σε λογοπεδικούς/λογοθεραπευτές και ειδικούς παιδαγωγούς, καθώς συχνά, κατά τη θεραπευτική παρέμβαση στις μαθησιακές δυσκολίες, ο ρόλος του λογοθεραπευτή/λογοπεδικού συγχέεται με εκείνον του ειδικού παιδαγωγού, γεγονός που περιορίζει την πρόοδο της παρέμβασης. Είχε διάρκεια 16 ωρών, που κάλυπταν τόσο το ερευνητικό υπόβαθρο και την εφαρμογή της αξιολόγησης σε παιδιά σχολικής ηλικίας όσο και τις θεραπευτικές μεθόδους που μπορούν να ακολουθήσουν..

 

Γλώσσα και Μάθηση: Αξιολόγηση και παρέμβαση στις μαθησιακές δυσκολίες

LOGO-EDUCATION-300

Εισηγητές: Ι. Βογινδρούκας, Κ. Παπαρίζος, Ε.Ν. Χελάς

Περίληψη

Η γλώσσα ως αφηρημένο σύστημα κωδικοποίησης και αποκωδικοποίησης ιδεών συμβάλλει τα μέγιστα στη μαθησιακή διαδικασία, είτε αυτή αφορά στην κατάκτηση νέων γνώσεων, είτε στην κατάκτηση ακαδημαϊκών δεξιοτήτων.

Συχνά στη θεραπευτική παρέμβαση των μαθησιακών δυσκολιών, ο ρόλος του λογοπεδικού / λογοθεραπευτή συγχέεται με αυτόν του ειδικού παιδαγωγού και αυτό έχει ως αποτέλεσμα περιορισμένα θεραπευτικά αποτελέσματα για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Το διήμερο πρακτικό εργαστήρι έχει ως στόχο τη σαφή διάκριση των ορίων και θεραπευτικών παρεμβάσεων των ειδικοτήτων που εμπλέκονται στην αποκατάσταση των μαθησιακών δυσκολιών σε παιδιά σχολικής ηλικίας. Παρέχει τεχνικές αξιολόγησης και παρέμβασης με γνώμονα τη λειτουργία της γλώσσας στη μαθησιακή διαδικασία, προσφέρει διαφοροδιαγνωστικές τεχνικές για τη διάκριση των αναπτυξιακών δυσκολιών που μπορεί να επηρεάζουν την κατάκτηση μαθησιακών σταδίων και εκπαιδεύει τους συμμετέχοντες στον σχεδιασμό του μαθησιακού προφίλ των μαθητών με δυσκολίες μάθησης καθώς επίσης και στο θεραπευτικό σχεδιασμό.