Ψυχολογική παρέμβαση & Υπσοστήριξη

Γραμματεία και κοινωνική λειτουργός

Divider

Αρχικά πραγματοποιείται μια συνάντηση των γονέων με την κοινωνική λειτουργό, όπου καταγράφεται το κοινωνικό ιστορικό (πορεία της ανάπτυξης του παιδιου) καθώς και το αίτημα για θεραπεία του παιδιού. Κατά την ολοκλήρωση του πρώτου ραντεβού οι γονείς κατευθύνονται από την κοινωνική υπηρεσία για την πορεία των επόμενων θεραπειών. Η κοινωνική υπηρεσία είναι στην διάθεση των γονέων για κάθε πιθανή ενημέρωση ή καθοδήγηση σχετικά με άλλους φορείς ή κοινωνικές υπηρεσίες (ΚΕΣΥ, ΚΕΠΑ, Κέντρο Ψυχικής Υγείας κ.α.)

Για τον ΕΟΠΠΥ: Μπορείτε να δικαιολογήσετε τις θεραπείες σας μέσω ΕΟΠΠΥ, εφόσον επισκεφτείτε κάποιον  ιδιώτη ή νοσοκομειακό  παιδοψυχίατρο, παιδονευρολόγο , αναπτυξιολόγο. Η ειδικότητα του γιατρού καθορίζεται από την πάθηση του θεραπευόμενου. O γιατρός σας γράφει τις θεραπείες που αντιστοιχούν στην πάθηση και μπορεί να σας επιστραφεί ένα μέρος των χρημάτων. Πληρώνετε στο θεραπευτήριο και σας δίνεται απόδειξη για να κάνετε εσείς την δαπάνη. Για ταμεία στρατού μπορείτε να δικαιολογήσετε τις θεραπείες σας μόνο με γνωμάτευση από νοσοκομειακό γιατρό ή από κέντρα ψυχικής υγείας. Πληρώνετε στο θεραπευτήριο και σας δίνεται απόδειξη για να κάνετε εσείς την δαπάνη.

Για οποιαδήποτε απορία σας μπορείτε να μας καλέσετε στο 2510226651 ή praxisth@otenet.gr και να κλείσουμε κάποιο ραντεβού για να σας ενημερώσουμε για τις υπηρεσίες της μονάδας μας.

Η κάθε συνεδρία διαρκεί 50’ λεπτά!
Ιδανική ώρα για να είστε στον χώρο είναι πέντε λεπτα πριν την έναρξη της συνεδρίας ώστε αυτή να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί στο προκαθορισμένο χρόνο.
Σε περίπτωση που υπάρχει σοβαρός λόγος για ακύρωση μπορείτε να επικοινωνήσετε, το συντομότερο δυνατόν, με την γραμματεία για να αναβληθεί η συνεδρία και να προγραμματιστεί νέα. Είναι σημαντικό να τηρούνται τα ραντεβού ώστε να υπάρχει μια σταθερή και συνεχής ροή στην πραγματοποίηση των συνεδριών
Η γραμματεία λειτουργεί καθημερινά  από τις 9:00π.μ έως τις 9:00μ.μ. Μπορείτε να μας επικοινωνήσετε με την γραμματεία στο 2510226651 και στο  praxisth@otenet.gr

Φυσικοθεραπεία – ορθωτικά πέλματα

Divider
Στο ΠΡΑΞΙΣ η φυσικοθεραπεία περιλαμβάνει τρεις μεγάλες ενότητες:
  • Αποκατάσταση Νευροκινητικών Διαταραχών.
  • Αποκατάσταση Μυοσκελέτικων Διαταραχών
  • Κατασκευή Ορθοτικών Συσκευών (Νάρθηκες –Πέλματα)
Οι θεραπευτικές μέθοδοι και τεχνικές που χρησιμοποιούνται βασίζονται στα καλύτερα Ευρωπαϊκά και παγκόσμια μοντέλα αποκατάστασης και περιλαμβάνουν τις παρακάτω μεθόδους:
  • Νευροεξελικτική Αγωγή (Bobath)
  • Ιδιοδέκτρια Νευρομυική Διευκόλυνση (P. N. F. )
  • Ασθητηριακή Ολοκλήρωση(Sensory Integration)
Εφόσον κριθεί σκόπιμο από τον υπεύθυνο γιατρό, ένα παιδί μπορεί να χρειαστεί φυσικοθεραπεία από τις πρώτες κιόλας μέρες μετά την γέννηση του. Μάλιστα είναι πολύ χρήσιμο να ξεκινά η παρέμβαση όσο το δυνατόν νωρίτερα ώστε να καθίσταται πιο αποτελεσματική.  Το κέντρο διαθέτει κατάλληλα διαμορφωμένους χώρους για να εξυπηρετήσει όλες τις περιπτώσεις
Παρέχονται θεραπείες σε όσους το έχουν ανάγκη, από νεογνά μέχρι  και ενήλικες. Συγκεκριμένα υπάρχει:
  • Τμήμα νεογνών (Αναλαμβάνει νεογνά από μηδενική ηλικία)
  • Τμήμα παιδιών (Αναλαμβάνει παιδιά από ενός ετών έως την ενηλικίωση)
  • Τμήμα ενηλίκων
Τα πέλματα είναι χρήσιμα για:
  • Περιπτώσεις όπου υπάρχει στροφή των πελμάτων προς τα μέσα ή έξω καθώς και όπου υπάρχει στροφή προς την κατεύθυνση ενός ή και των δύο ποδιών.
  • Περιπτώσεις όπου υπάρχει περπάτημα στις μύτες των ποδιών
  • Περιπτώσεις όπου υπάρχει σκολίωση
  • Περιπτώσεις όπου υπάρχει πρόβλημα αστάθειας κατά την διάρκεια του περπατήματος ή/και συχνές πτώσεις
  • Περιπτώσεις όπου η καμάρα του ποδιού  βυθίζεται προς το έδαφος
  • Περιπτώσεις όπου υπάρχει υπερέκταση στα γόνατα
  • Περιπτώσεις όπου εμφανίζεται πόνος στην περιοχή της κοιλιάς, στα πέλματα, στις κνήμες και στα ισχία
  • Παιδία με εγκεφαλική παράλυση/ νεογνική αρθρίτιδα
  • Παιδιά όπου το ένα κάτω άκρο είναι πιο μακρύ από το άλλο (ανισοσκέλια) ή/και κουτσαίνει εμφανώς.
Φυσιοθεραπεία
Κοινωνική Υπηρεσία

Εργοθεραπεία

Divider
Η Εργοθεραπεία προσφέρει σε ένα παιδί, την ικανότητα και την αυτοπεποίθηση, να ανταπεξέλθει και να ανταποκριθεί σε οποιαδήποτε δραστηριότητα. Πράγματα που για άλλα παιδιά γίνονται αυτόματα για άλλα παιδιά χρειάζεται καθοδήγηση, που επιτυγχάνεται με την συμβολή των εργοθεραπευτών της μονάδας.
  • Διαταραχές αυτιστικού φάσματος.
  • Νοητική στέρηση.
  • Εγκεφαλική παράλυση.
  • Σύνδρομα.
  • Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής- υπερκινητικότητα.
  • Δυσλειτουργία αισθητηριακής ολοκλήρωσης
  • Διαταραχές στην αδρή-λεπτή κινητικότητα και στην γραφοκινητική ικανότητα.
  • Μαθησιακές δυσκολίες.
  • Η Αισθητηριακή Ολοκλήρωση είναι η «οργάνωση των αισθήσεων (όρασης, ακοής, γεύσης, όσφρησης, ισορροπίας, βαρύτητας, θέσης και κινητικότητας) για την καλύτερη χρήση τους» σύμφωνα με την Α. Jean Ayres PhD.
  • Η Μέθοδος TEACCH «Θεραπεία και Εκπαίδευση Παιδιών με Αυτισμό και Διαταραχές Επικοινωνίας»: Πρόκειται για ένα «ξεκάθαρα» δομημένο πρόγραμμα εκπαίδευσης με την χρήση οπτικοποιημένου προγράμματος, οπτικής κωδικοποίησης(χρώματα, ετικέτες) και οργάνωση του χώρου (χώρος παιχνιδιού, χώρος ξεκούρασης κ.α.), των αντικειμένων. Βοηθά το παιδί να μάθει, να λειτουργήσει και να επικεντρωθεί στις σημαντικές πληροφορίες.

Λογοθεραπεία

Divider
Η Λογοθεραπεία ασχολείται με την πρόληψη, την πρόγνωση, τη διάγνωση, την αποκατάσταση των διαταραχών του λόγου (Προφορικού-Γραπτού, Εκφραστικού- Αντιληπτικού), της ομιλίας, της φωνής, της σίτισης –κατάποσης και της επικοινωνίας σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες.
  • Δυσκολίες στο θηλασμό
  • Δυσκολίες σίτισης
  • Συχνά σημάδια πνιγμού
  • Ασυνήθιστα υψηλό ή χαμηλό τόνο φωνής
  • Βραχνάδα στη φωνή που επιμένει
  • Δυσκολίες κατανόησης του προφορικού λόγου
  • Δυσκολία εκτέλεσης εντολών
  • Δυσκολία στην εύρεση κατάλληλων λέξεων
  • Δυσκολία στο σχηματισμό προτάσεων
  • Δυσκολία στην μίμηση ήχων
  • Δυσκολία έναρξης ή διατήρησης συζήτησης
  • Δυσκολία στην άρθρωση και στην φωνολογία
  • Δυσκολία στην αναφορά στο παρελθόν και μέλλον
  • Δυσκολία στην ανάγνωση και την κατανόηση γραπτού κειμένου
  • Δυσκολία στην ορθογραφία
Λογοθεραπεία
Λογοθεραπεία

Συμβουλευτική γονέων

Divider
Η συμβουλευτική γονέων έχει ως στόχο την ενδυνάμωση του γονέα, δίνοντάς του χρήσιμες σταρτηγικές και, ώστε ο ίδιος να είναι σε θέση να βοηθήσει το παιδί  να ωριμάσει συναισθηματικά, να μπορεί να διαχειριστεί αποτελεσματικά τις οποιαδήποτε δυσκολίες του και τέλος να κατακτήσει την αυτονομία του. Δεν υπάρχει ηλικιακό όριο απευθύνεται σε γονείς όλων των ηλικιών.
Τα πιο συχνά θέματα που αναφέρονται στις συνεδρίες είναι:
  • Προβλήματα συμπεριφοράς
  • Δυσκολίες στη διαχείριση των συναισθημάτων ( άγχος, φοβίες )
  • Δυσκολίες στην κοινωνικοποίηση
  • Σχολικός εκφοβισμός
  • Μαθησιακές δυσκολίες
  • διαταραχή ελλειμματικής προσοχής-υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ)
  • Οργανικές και αναπτυξιακές διαταραχές
  • Διαζύγιο
  • Πένθος
Οι συνεδρίες πραγματοποιούνται είτε μόνο με τους γονείς είτε παράλληλα με την ατομική συνέδρια του παιδιού. Όσον αφορά τη συχνότητα εξαρτάται από τις ατομικές ανάγκες του παιδιού και της οικογενείας.

Ομάδα κοινωνικών δεξιοτήτων

Divider

Αφορά  παιδιά ηλικίας 5 ετών και άνω:

  • που παρουσιάζουν δυσκολίες στην κοινωνική συμπεριφορά
  • παιδιά με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (πχ αυτιστικό φάσμα)
  • Να παρακολουθούν τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων.
  • Να ακούν προσεκτικά αυτά που λέει ο συνομιλητής τους.
  • Να μοιράζονται το ίδιο παιχνίδι.
  • Να περιμένουν στην σειρά τους κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων.
  • Να έχουν κατάλληλη σωματική εγγύτητα.
  • Να χρησιμοποιούν κατάλληλα την ένταση της φωνής του.
  • Να εφαρμόζουν κοινωνικούς κανόνες.
  • Να αναγνωρίζουν συναισθήματα (στον εαυτό τους και στους άλλους) και να τα συσχετίζουν με τις ανάλογες κοινωνικές καταστάσεις.
  • Να μοιράζονται τα συναισθήματά τους.
  • Να μοιράζονται τα ενδιαφέροντά τους.
  • Να αυξηθούν τα ενδιαφέροντά τους.
  • Να συμμετέχουν σε συνεργατικό παιχνίδι.
  • Να ζητούν βοήθεια όταν δυσκολεύονται σε κάτι από ενήλικα ή από συνομήλικο.
  • Να προσφέρουν βοήθεια σε συνομήλικο που δυσκολεύεται.
  • Να επιλέγουν ανάμεσα σε συγκεκριμένες δραστηριότητες.
  • Να βελτιωθούν στην κατανόηση κοινωνικών σημάτων και κοινωνικών καταστάσεων.
  • Να εκφράζουν συναισθήματα και σκέψεις.
Ομάδα κοινωνικών δεξιοτήτων​
Μουσικοθεραπεία

Μουσικοθεραπεία

Divider
Η μουσικοθεραπεία είναι μια μορφή θεραπείας η οποία έχει σαν στόχο να αυξήσει την ικανότητα του θεραπευόμενου να συμμετέχει πιο ενεργά και δημιουργικά στη ζωή του, αξιοποιώντας τις δυνατότητες του και αναδεικνύοντας την προσωπικότητα του. Βασίζεται στην ιδέα ότι η ανταπόκριση στη μουσική είναι μία έμφυτη ανθρώπινη ιδιότητα η οποία δε βλάπτεται από τραυματισμό, αναπηρία ή ψυχικό τραύμα. Η μουσική χρησιμοποιείται ως μέσο για να βρεθεί μία δίοδος επικοινωνίας μεταξύ θεραπευτή και θεραπευόμενου, με σκοπό να αναπτύξει o θεραπευόμενος τους επικοινωνιακούς του μηχανισμούς, να γνωρίσει τον εαυτό του και τις δυνατότητες του έτσι ώστε να προσαρμόζεται καλύτερα στο άμεσο και έμμεσο κοινωνικό του περιβάλλον.

Η μουσικοθεραπεία απευθύνεται σε παιδιά και ενήλικες που αντιμετωπίζουν:

  • Κινητικές ή νοητικές αναπηρίες
  • Ψυχολογικά ή συναισθηματικά προβλήματα
  • Προβλήματα συμπεριφοράς ή επικοινωνίας
  • Μαθησιακές δυσκολίες

Ειδική αγωγή

Divider
Ειδική Αγωγή είναι το σύνολο των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, οι οποίες παρέχονται στους μαθητές με αναπηρία και διαπιστωμένες εκπαιδευτικές  ανάγκες.

Η ειδική αγωγή απευθύνεται σε παιδιά που παρουσιάζουν:

  • Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.
  • Νοητική καθυστέρηση
  • Διαταραχή όρασης και ακοής
  • Αναπτυξιακές διαταραχές
  • Κινητική δυσκολία ή αναπηρία
  • Δυσκολίες συμπεριφοράς

Η παρέμβαση μπορεί να ξεκινήσει σε οποιαδήποτε   ηλικία, ανάλογα με τις ανάγκες του παιδιού. Συνήθως αρχίζει με την είσοδο στην προσχολική ηλικιά (4-5 ετών) και με την φοίτηση στο δημοτικό.

Απευθύνθείτε σε ένα ειδικό αν ο αναπτυξιολόγος του παιδιού σας προτείνει πρόγραμμα ειδικής διαπαιδαγώγησης.

Υπάρχουν ακόμα κάποια σημάδια αναάλογα με την ηληκία:

  • Αν το παιδί δεν μπορεί ακολουθήσει τις εντολές του/της νηπιαγωγού.
  • Αν δυσκολεύεται να συμμετέχει σε ομαδικές δραστηριότητες.
  • Αν δεν έχει κατακτήσει βασικές προμαθητικές έννοιες και δεξιότητες.
  • Αν δυσκολεύεται στην ανάγνωση και στην γραφή και αδυνατεί να οργανώσει το «διάβασμά» του και να ανταποκριθεί τους υποχρεώσεις.
  • Εάν έχει δυσκολία στη μνήμη και αυτό του προκαλεί αγχος.
Η έγκαιρη διάγνωση και παρέμβαση βοηθούν στην επιτυχή αποκατάσταση και αποφυγή των ψυχολογικών προβλημάτων που προκαλεί σχολικό αποκλεισμό.
Κοινωνική Υπηρεσία
Εργοθεραπεία

Τμήμα ψυχολογίας

Divider

 Ορισμένες φορές , θέματα που αφορούν είτε τις προσωπικές μας σχέσεις είτε τις επαγγελματικές μας, όπως καθημερινές αντιξοότητες, μας δυσκολεύουν στην εξέλιξη μας τόσο σε προσωπικό όσο και σε ομαδικό επίπεδο. Μπορεί να μην διαχειριζόμαστε σωστά το άγχος η την ένταση που βιώνουμε, αλλά και να μην γνωρίζουμε από πού προέρχονται. Η ψυχολογική υποστήριξη και η ατομική συμβουλευτική μας επιτρέπουν να εστιάσουμε στην πηγή του προβλήματος, ώστε να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικότερα τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς μας. Οι λόγοι που απευθύνεται κάποιος σε έναν επαγγελματία υγείας, είναι: Συναισθηματικές διαταραχές Κοινωνικές δυσκολίες Έλλειψη αυτοπεποίθησης Δυσκολίες στις διαπροσωπικές σχέσεις
>

Ανάλογα με το στόχο των συνεδρίων καθορίζεται και η συχνότητα. Μέσα από τη διαδικασία αυτή γίνεται διερεύνηση του θέματος που απασχολεί το άτομο, όπου παρέχεται ψυχολογική υποστήριξη για την αντιμετώπιση της δυσκολίας και δίνονται συγκεκριμένες κατευθύνσεις και συμβουλές
Scroll to Top