Γραμματεία και κοινωνική λειτουργός
Αρχικά πραγματοποιείται μια συνάντηση των γονέων με την κοινωνική λειτουργό, όπου καταγράφεται το κοινωνικό ιστορικό (πορεία της ανάπτυξης του παιδιου) καθώς και το αίτημα για θεραπεία του παιδιού. Κατά την ολοκλήρωση του πρώτου ραντεβού οι γονείς κατευθύνονται από την κοινωνική υπηρεσία για την πορεία των επόμενων θεραπειών. Η κοινωνική υπηρεσία είναι στην διάθεση των γονέων για κάθε πιθανή ενημέρωση ή καθοδήγηση σχετικά με άλλους φορείς ή κοινωνικές υπηρεσίες (ΚΕΣΥ, ΚΕΠΑ, Κέντρο Ψυχικής Υγείας κ.α.)
Για οποιαδήποτε απορία σας μπορείτε να μας καλέσετε στο 2510226651 ή praxisth@otenet.gr και να κλείσουμε κάποιο ραντεβού για να σας ενημερώσουμε για τις υπηρεσίες της μονάδας μας.
Φυσικοθεραπεία – ορθωτικά πέλματα
- Αποκατάσταση Νευροκινητικών Διαταραχών.
- Αποκατάσταση Μυοσκελέτικων Διαταραχών
- Κατασκευή Ορθοτικών Συσκευών (Νάρθηκες –Πέλματα)
- Νευροεξελικτική Αγωγή (Bobath)
- Ιδιοδέκτρια Νευρομυική Διευκόλυνση (P. N. F. )
- Ασθητηριακή Ολοκλήρωση(Sensory Integration)
- Τμήμα νεογνών (Αναλαμβάνει νεογνά από μηδενική ηλικία)
- Τμήμα παιδιών (Αναλαμβάνει παιδιά από ενός ετών έως την ενηλικίωση)
- Τμήμα ενηλίκων
- Περιπτώσεις όπου υπάρχει στροφή των πελμάτων προς τα μέσα ή έξω καθώς και όπου υπάρχει στροφή προς την κατεύθυνση ενός ή και των δύο ποδιών.
- Περιπτώσεις όπου υπάρχει περπάτημα στις μύτες των ποδιών
- Περιπτώσεις όπου υπάρχει σκολίωση
- Περιπτώσεις όπου υπάρχει πρόβλημα αστάθειας κατά την διάρκεια του περπατήματος ή/και συχνές πτώσεις
- Περιπτώσεις όπου η καμάρα του ποδιού βυθίζεται προς το έδαφος
- Περιπτώσεις όπου υπάρχει υπερέκταση στα γόνατα
- Περιπτώσεις όπου εμφανίζεται πόνος στην περιοχή της κοιλιάς, στα πέλματα, στις κνήμες και στα ισχία
- Παιδία με εγκεφαλική παράλυση/ νεογνική αρθρίτιδα
- Παιδιά όπου το ένα κάτω άκρο είναι πιο μακρύ από το άλλο (ανισοσκέλια) ή/και κουτσαίνει εμφανώς.
Εργοθεραπεία
- Διαταραχές αυτιστικού φάσματος.
- Νοητική στέρηση.
- Εγκεφαλική παράλυση.
- Σύνδρομα.
- Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής- υπερκινητικότητα.
- Δυσλειτουργία αισθητηριακής ολοκλήρωσης
- Διαταραχές στην αδρή-λεπτή κινητικότητα και στην γραφοκινητική ικανότητα.
- Μαθησιακές δυσκολίες.
- Η Αισθητηριακή Ολοκλήρωση είναι η «οργάνωση των αισθήσεων (όρασης, ακοής, γεύσης, όσφρησης, ισορροπίας, βαρύτητας, θέσης και κινητικότητας) για την καλύτερη χρήση τους» σύμφωνα με την Α. Jean Ayres PhD.
- Η Μέθοδος TEACCH «Θεραπεία και Εκπαίδευση Παιδιών με Αυτισμό και Διαταραχές Επικοινωνίας»: Πρόκειται για ένα «ξεκάθαρα» δομημένο πρόγραμμα εκπαίδευσης με την χρήση οπτικοποιημένου προγράμματος, οπτικής κωδικοποίησης(χρώματα, ετικέτες) και οργάνωση του χώρου (χώρος παιχνιδιού, χώρος ξεκούρασης κ.α.), των αντικειμένων. Βοηθά το παιδί να μάθει, να λειτουργήσει και να επικεντρωθεί στις σημαντικές πληροφορίες.
Λογοθεραπεία
- Δυσκολίες στο θηλασμό
- Δυσκολίες σίτισης
- Συχνά σημάδια πνιγμού
- Ασυνήθιστα υψηλό ή χαμηλό τόνο φωνής
- Βραχνάδα στη φωνή που επιμένει
- Δυσκολίες κατανόησης του προφορικού λόγου
- Δυσκολία εκτέλεσης εντολών
- Δυσκολία στην εύρεση κατάλληλων λέξεων
- Δυσκολία στο σχηματισμό προτάσεων
- Δυσκολία στην μίμηση ήχων
- Δυσκολία έναρξης ή διατήρησης συζήτησης
- Δυσκολία στην άρθρωση και στην φωνολογία
- Δυσκολία στην αναφορά στο παρελθόν και μέλλον
- Δυσκολία στην ανάγνωση και την κατανόηση γραπτού κειμένου
- Δυσκολία στην ορθογραφία
Συμβουλευτική γονέων
- Προβλήματα συμπεριφοράς
- Δυσκολίες στη διαχείριση των συναισθημάτων ( άγχος, φοβίες )
- Δυσκολίες στην κοινωνικοποίηση
- Σχολικός εκφοβισμός
- Μαθησιακές δυσκολίες
- διαταραχή ελλειμματικής προσοχής-υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ)
- Οργανικές και αναπτυξιακές διαταραχές
- Διαζύγιο
- Πένθος
Ομάδα κοινωνικών δεξιοτήτων
Αφορά παιδιά ηλικίας 5 ετών και άνω:
- που παρουσιάζουν δυσκολίες στην κοινωνική συμπεριφορά
- παιδιά με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (πχ αυτιστικό φάσμα)
- Να παρακολουθούν τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων.
- Να ακούν προσεκτικά αυτά που λέει ο συνομιλητής τους.
- Να μοιράζονται το ίδιο παιχνίδι.
- Να περιμένουν στην σειρά τους κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων.
- Να έχουν κατάλληλη σωματική εγγύτητα.
- Να χρησιμοποιούν κατάλληλα την ένταση της φωνής του.
- Να εφαρμόζουν κοινωνικούς κανόνες.
- Να αναγνωρίζουν συναισθήματα (στον εαυτό τους και στους άλλους) και να τα συσχετίζουν με τις ανάλογες κοινωνικές καταστάσεις.
- Να μοιράζονται τα συναισθήματά τους.
- Να μοιράζονται τα ενδιαφέροντά τους.
- Να αυξηθούν τα ενδιαφέροντά τους.
- Να συμμετέχουν σε συνεργατικό παιχνίδι.
- Να ζητούν βοήθεια όταν δυσκολεύονται σε κάτι από ενήλικα ή από συνομήλικο.
- Να προσφέρουν βοήθεια σε συνομήλικο που δυσκολεύεται.
- Να επιλέγουν ανάμεσα σε συγκεκριμένες δραστηριότητες.
- Να βελτιωθούν στην κατανόηση κοινωνικών σημάτων και κοινωνικών καταστάσεων.
- Να εκφράζουν συναισθήματα και σκέψεις.
Μουσικοθεραπεία
Η μουσικοθεραπεία απευθύνεται σε παιδιά και ενήλικες που αντιμετωπίζουν:
- Κινητικές ή νοητικές αναπηρίες
- Ψυχολογικά ή συναισθηματικά προβλήματα
- Προβλήματα συμπεριφοράς ή επικοινωνίας
- Μαθησιακές δυσκολίες
Ειδική αγωγή
Η ειδική αγωγή απευθύνεται σε παιδιά που παρουσιάζουν:
- Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.
- Νοητική καθυστέρηση
- Διαταραχή όρασης και ακοής
- Αναπτυξιακές διαταραχές
- Κινητική δυσκολία ή αναπηρία
- Δυσκολίες συμπεριφοράς
Η παρέμβαση μπορεί να ξεκινήσει σε οποιαδήποτε ηλικία, ανάλογα με τις ανάγκες του παιδιού. Συνήθως αρχίζει με την είσοδο στην προσχολική ηλικιά (4-5 ετών) και με την φοίτηση στο δημοτικό.
Απευθύνθείτε σε ένα ειδικό αν ο αναπτυξιολόγος του παιδιού σας προτείνει πρόγραμμα ειδικής διαπαιδαγώγησης.
Υπάρχουν ακόμα κάποια σημάδια αναάλογα με την ηληκία:
- Αν το παιδί δεν μπορεί ακολουθήσει τις εντολές του/της νηπιαγωγού.
- Αν δυσκολεύεται να συμμετέχει σε ομαδικές δραστηριότητες.
- Αν δεν έχει κατακτήσει βασικές προμαθητικές έννοιες και δεξιότητες.
- Αν δυσκολεύεται στην ανάγνωση και στην γραφή και αδυνατεί να οργανώσει το «διάβασμά» του και να ανταποκριθεί τους υποχρεώσεις.
- Εάν έχει δυσκολία στη μνήμη και αυτό του προκαλεί αγχος.
Τμήμα ψυχολογίας
Ορισμένες φορές , θέματα που αφορούν είτε τις προσωπικές μας σχέσεις είτε τις επαγγελματικές μας, όπως καθημερινές αντιξοότητες, μας δυσκολεύουν στην εξέλιξη μας τόσο σε προσωπικό όσο και σε ομαδικό επίπεδο. Μπορεί να μην διαχειριζόμαστε σωστά το άγχος η την ένταση που βιώνουμε, αλλά και να μην γνωρίζουμε από πού προέρχονται. Η ψυχολογική υποστήριξη και η ατομική συμβουλευτική μας επιτρέπουν να εστιάσουμε στην πηγή του προβλήματος, ώστε να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικότερα τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς μας. Οι λόγοι που απευθύνεται κάποιος σε έναν επαγγελματία υγείας, είναι: Συναισθηματικές διαταραχές Κοινωνικές δυσκολίες Έλλειψη αυτοπεποίθησης Δυσκολίες στις διαπροσωπικές σχέσεις
>